Ribeye steak

Aus Österreich.
Ker mi tega ne znamo, ne zmoremo, ali se nam enostavno ne zdi vredno; razen nekaj rejcev in mesarjev, ki se pa okrog mesa visoke kvalitete, še posebej potrudijo in ga znajo za primerno ceno tudi ponuditi.

Škoda je, da takšna enaka kravica, kot tista v Avstriji, konča na sončni strani Alp v župi, v golažu, ali v faširanem mesu po pet evrov kila…!

Meso je vakuumsko pakirano in ga po nekaj dneh preselim v škatlo z oljčnim oljem. Poskrbim, da je ves čas pokrito z oljem. Ne dodajam začimb.

Steak ribeye: pečen na način medium (srednje) v petih korakih:
1. Pred pripravo pustimo meso kakšno uro na sobni temperaturi. Nato z obeh strani dobro vtremo približno 2 žlički solnega cveta.
2. Pečico segrejemo na 70 stopinj, pripravimo manjši pekač in večji kos alufolije v dveh plasteh: biti mora dovolj velik, da vanj zavijemo meso, saj mora steak takoj v segreto pečico.
3. V ponvi dobro segrejemo žlico do dve oljčnega olja in na močnem ognju popečemo steak, dve minuti in pol na vsaki strani. Preden ga obrnemo, dodamo v ponev z nožem strte stroke česna z lupino vred in vejico rožmarina. Na koncu damo na steak maslo, popramo. Takoj odstavimo.
4. Steak preložimo na folijo, dodamo še vse, kar imamo v ponvi, in polijemo s sokom, ki se je nabral. Folijo dobro neprepustno zapremo, pustimo pa nekaj prostora okoli samega mesa. Položimo na pekač in potisnemo v pečico za 10 minut.
5. Folijo s steakom preložimo na čisto desko ali krožnik. Folijo razpremo in meso pustimo počivati še približno 5 minut.
https://odprtakuhinja.delo.si/

Namesto epiloga:
Mislil sem že, da brez termometra ne znam več speči spodobnega steaka. Pa gre. Če popolnoma zaupaš mojstrom, gre.
Opustim termometer in se držim navodil, kot pijanec plota.
Še sam sem presenečen nad rezultatom.

Gre zasluga meni, ali moji novi super ponvici?
Vitapur je dal na trg novo linijo posode Rosmarino, ki daleč presega vse doslej znane tehnologije.
Omislil sem si ponvico premera 24cm, ker tisto globoko s premerom 28cm, iz prejšnje generacije, ki jo imenujejo kar wok, že imam.
Komaj sem čakal, da jo preizkusim.
Bil sem navdušen. Če ne bi bila tako vroča, bi jo poljubil…!

This entry was posted in Atijeva kuhna. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ribeye steak

  1. Georg Fugina pravi:

    Hvala. Pojma nimaš kaj si zamudil…!

  2. Georg Fugina pravi:

    To tehniko – iz ponve v pečico, sem prvič prakticiral in moram reči, da me je navdušila. Ponovil bom še na kakšnem drugem steaku.

    Prav pred dnevi sva s sinom analizirala, kako v našem ožjem krogu nihče ne obvlada žara. Ta speče čevapčiče, da so kot suhi ocvirki, drugi cmari kotlete, da jih še pes čudno gleda, tretji je vrhunske orade dušil na električnem žaru, da niso bili več niti za brodet…

    Jaz menim: če ti ne gre, je bolje, da gremo na pico. Ali po naši izkušnji: ne na kalamare, ampak na pico…!

Komentiraj